Unsere Website verwendet Cookies zu folgenden Zwecken: um Ihnen die von Ihnenaufgerufenen Serviceleistungen zur Verfügung stellen zu können, um die Sicherheit auf unserer Plattform zu gewährleisten, um Ihre Präferenzen zu speichern, um Ihnen das Surfen angenehmer zu gestalten, um Statistiken zu erstellen mir denen wir unsere Website an Ihre Bedürfnisse anpassen und um Ihnen personalisierte Werbung anzubieten, die speziell auf Ihre Interessen zugeschnitten ist.
Einige dieser Cookies sind zur Nutzung unserer Website erforderlich, andere können entsprechend Ihren Präferenzen eingestellt werden.
Weitere Informationen
Keine Ergebnisse gefunden
Es gibt keine Angebote, die Ihrer Suche entsprechen... Überprüfen Sie die korrekte Schreibweise der Wörter oder erweitern Sie Ihre Suche, um Ergebnisse zu erhalten!
Alle Zahlungen erfolgen über PayPal oder Mangopay, je nachdem, welche Zahlungsmethoden der Verkäufer anbietet. Es dürfen keine Zahlungen per Scheck oder Banküberweisung direkt an den Verkäufer erfolgen.
Der Käufer nutzt die von Delcampe auf der Seite "Meine Käufe: Zu zahlen" zur Verfügung stehenden Zahlungsmethoden.
Eine Zahlung, die nicht über PayPal (wenn der Verkäufer diese Zahlungsmethode akzeptiert) oder Mangopay läuft, wird dem Käufer vom Verkäufer erstattet. Ein nicht bezahlter Kauf kann Konsequenzen für das Konto des Käufers nach sich ziehen.
Sollten die Verkaufsbedingungen des Verkäufers Klauseln enthalten, die sich auf die Zahlung beziehen, sind diese Klauseln als nichtig zu betrachten. Es gelten ausschließlich die Zahlungsbedingungen der Delcampe-Website, wie sie in den <a {linkParameters}>Nutzungsbedingungen</a> definiert sind.
Käufe müssen, nachdem der Verkäufer die Endabrechnung geschickt hat, innerhalb von 14 Tagen bezahlt werden.
Garantie
Widerrufsrecht
Alle Angaben zu Fristen bezüglich der Rücksendung von Artikeln und der Rückerstattung des Kaufbetrags finden Sie in der Delcampe-Charta.
Sales conditions:
(1) The total shipping cost has to be paid by the buyer: When sold I make a calculation of the real cost as a best effort in a standard and for higher values in a secure way. These costs can depend on the value, weight, destination, and payment method. It is a fact that all postal service increased their shipping costs. Protecting an item can also result in higher weights which can increase the shipping costs considerably. Please be aware of these costs before you make a bid, or send me a message in advance if you have questions (email: lieemb @ gmail.com). I spend a considerable amount of time to do the calculations, packing and handling at zero cost, In return I expect an open communication from the buyer. Feel free to communicate about the shipping costs: If I calculate the shipping cost as a registered letter but you prefer to have the item shipped unregistered, it may be possible to remove the registered cost, however you have to request this and formally reconfirm that all risks of loss will be for you as a buyer. (see also point 3 below) It is possible for the buyer to further optimise shipping costs by combining multiple items in one shipping.
Shipping costs for postcards (example)
- Belgium - Normal letter - 1,40 € ( And more depending on the weight ) - Belgium - Tracked package - 7€ ( And more depending on the weight, advised for values over €50 ) - Europe - Normal letter - 2,80 € ( And more depending on the weight ) - Europe - Tracked package - 19,9€ ( And more depending on the weight ) - USA - Tracked package - 39,9€ ( And more depending on the weight )
(2) Payment by PayPal or Delcampe Pay: I usually add a 5% Management cost in the delcampe invoice: This covers the costs charged by PayPal or Delcampe-pay. The buyer can remove this cost if payment is done by European bank transfer (iban/bic). In case of payment by PayPal/Delcampe-pay the buyer is required to cover these Paypal costs and the buyer is also required to pay the extra shipping costs for tracking or registered letter (as required by PayPal), unless we agree to do it differently. For some countries (eg Switserland) banks charge extra costs for European bank transfers, so in that case the management cost is also valid
(3) item description and risks for postal loss or damage: I try to describe the item as correctly and honestly as possible. The attached pictures are part of the item description. For vintage items faults, smears, tears and other imperfections are usually considered as normal for its age. I take great care in protecting items with plastic and cardboard. Items can still be folded, drenked or bumped while in transit, consequently all risks for loss and damage during postal transit are for the buyer. The buyer is encouraged to request for tracking, registered shipping, extra packing or insurance at the cost of the buyer. In no case the seller is obliged to pay for damage or loss for items in transit. If the buyer does not agree with these risks, the buyer has to take the initiative to request for a registered shipping and extra insurance in advance of shipping. By not requesting such extra services the buyer explicitly agrees to be responsible for all loss or damage. When an item needs to be shipped back the shipping return costs at maximum protection are for the buyer.
(4) Cancellation of the order: The order can be cancelled and considered invalid for several reasons, for example (non-exhaustive):
- when the buyer refuses to pay any third-party costs
- when we cannot agree on the total shipping cost or risk of the shipment
- when there was an error in the item description or wrong picture
- when the item is not available anymore due to an error
- when the item is not paid within two weeks
(5) Group discounts: For multiple items >3, a reasonable discount (usually 20%) or free shipping is possible. Please send me a message with a list of your requested items.
Please feel free to communicate any other shipping preferences and I will do my best !