Lister V4

  • philatelie_amsterdam

    200 Beiträge

    Niederlande

    De nieuwe Lister, versie 4: wat een triestigheid.
    - Aanpassing van de titel wordt niet zichtbaar in de Lister, wel na uiteindelijke plaatsing.
    - Maximale bedrag kan niet hoger dan 99.999,00
    - Beschrijving mag maar 5000 tekens bevatten

    Wie heeft nog meer op- en aanmerkingen?
  • aioli_be

    10 Beiträge

    Belgien

    De nieuwe Lister, versie 4: wat een triestigheid.
    - Aanpassing van de titel wordt niet zichtbaar in de Lister, wel na uiteindelijke plaatsing.
    - Maximale bedrag kan niet hoger dan 99.999,00
    - Beschrijving mag maar 5000 tekens bevatten

    Wie heeft nog meer op- en aanmerkingen?
    • Erstellt am 26.09.2018 um 12:17
    • #910120
    ik krijg zelfs mijn items van de vorige versie van de lister niet geëxporteerd naar de nieuwe versie. :thumbdown:
  • hugo

    7 Beiträge

    Belgien

    De nieuwe Lister, versie 4: wat een triestigheid.
    - Aanpassing van de titel wordt niet zichtbaar in de Lister, wel na uiteindelijke plaatsing.
    - Maximale bedrag kan niet hoger dan 99.999,00
    - Beschrijving mag maar 5000 tekens bevatten

    Wie heeft nog meer op- en aanmerkingen?
    • Erstellt am 26.09.2018 um 12:17
    • #910120
    Weer een probleem met de invoering van de nieuwe lister.
    Ik kan mijn aanbiedingen niet importeren in de nieuwe lister geeft een foutmelding rond 7500 items. zie ook geen afbeeldingen meer.
    Is weer hetzelfde probleem als met de nieuwe website zit nog vol met kinderziektes.
    Is een software welke niet getest
  • javaro1

    37 Beiträge

    Bahamas

    ik gebruikte lister 3 met veel plezier .. ik heb een Dbase3 bestand waarin mijn voorraad zit .. daaruit maak ik via een prg een text file die in feite een CSV bestand genereerd . tot hier alles OK
    Nu heb ik het aangepast voor lister 4 met de voorbeeld files . ik heb dan mijn csv bestand geplakt in de demo file van delcampe en alles 'lijkt' mij OK . Als ik een batch doorstuur gaat het niet .. ERROR .. maar nergens geen spoor of hint 'WAT' de error is .. Dat is spijtig.
    Ik heb vanalles geprobeerd .. als ik er vanuit die file er maar 1 record doorstuur dan gaat het 'soms' wel .. en de andere records zijn similair ..
    Ik heb dan 2 loten manueel ingegeven in Lister 4 , een csv file geexporteerd en loten toegevoegd in de CSV file .. ERROR ..
    Bij the way .. ik heb het opgegeven ..
    Ik heb dan de demo file geexporteerd in XML en heb een XML file gegenereerd .. met wat moeite heb ik dat aan de praat gekregen ..
    Ik kan nu mijn verkopen via een programma dat ik schreef een text file genereren die XML code bevat zoals het demo bestand. Dat gaat nu perfect.
    Ik heb wel veel last met de CDATA regel , die moet op 1 lijn staan <description>CDATA...</description>

    Als je geen image hebt mag je ook geen <image></image> gebruiken of in het kort <image/> mag niet . veld MAG NIET LEEG ZIJN.
    Dat was effe lang zoeken voor ik dat 'astuce' had gevonden.


    WAT IS MIS IN LISTER 4 is het AANTAL IMAGES voor dat LOT .. dat was wel te zien in Lister 3

    mvg
  • javaro1

    37 Beiträge

    Bahamas

    ik gebruikte lister 3 met veel plezier .. ik heb een Dbase3 bestand waarin mijn voorraad zit .. daaruit maak ik via een prg een text file die in feite een CSV bestand genereerd . tot hier alles OK
    Nu heb ik het aangepast voor lister 4 met de voorbeeld files . ik heb dan mijn csv bestand geplakt in de demo file van delcampe en alles 'lijkt' mij OK . Als ik een batch doorstuur gaat het niet .. ERROR .. maar nergens geen spoor of hint 'WAT' de error is .. Dat is spijtig.
    Ik heb vanalles geprobeerd .. als ik er vanuit die file er maar 1 record doorstuur dan gaat het 'soms' wel .. en de andere records zijn similair ..
    Ik heb dan 2 loten manueel ingegeven in Lister 4 , een csv file geexporteerd en loten toegevoegd in de CSV file .. ERROR ..
    Bij the way .. ik heb het opgegeven ..
    Ik heb dan de demo file geexporteerd in XML en heb een XML file gegenereerd .. met wat moeite heb ik dat aan de praat gekregen ..
    Ik kan nu mijn verkopen via een programma dat ik schreef een text file genereren die XML code bevat zoals het demo bestand. Dat gaat nu perfect.
    Ik heb wel veel last met de CDATA regel , die moet op 1 lijn staan <description>CDATA...</description>

    Als je geen image hebt mag je ook geen <image></image> gebruiken of in het kort <image/> mag niet . veld MAG NIET LEEG ZIJN.
    Dat was effe lang zoeken voor ik dat 'astuce' had gevonden.


    WAT IS MIS IN LISTER 4 is het AANTAL IMAGES voor dat LOT .. dat was wel te zien in Lister 3

    mvg
  • javaro1

    37 Beiträge

    Bahamas

    de Pagina
    Link (https)

    is verdwenen .. (de link die in de Email is verzonden met de aankondiging van Lister4°

    ERROR 404
  • Konto gelöscht
    Konto gelöscht

    0 Beiträge

    Niederlande

    De nieuwe Lister, versie 4: wat een triestigheid.
    - Aanpassing van de titel wordt niet zichtbaar in de Lister, wel na uiteindelijke plaatsing.
    - Maximale bedrag kan niet hoger dan 99.999,00
    - Beschrijving mag maar 5000 tekens bevatten

    Wie heeft nog meer op- en aanmerkingen?
    • Erstellt am 26.09.2018 um 12:17
    • #910120
    Die Informationen sind nicht mehr verfügbar, da das Konto dieses Benutzers gelöscht wird (DSGVO-Grundverordnung).
  • javaro1

    37 Beiträge

    Bahamas

    Die Informationen sind nicht mehr verfügbar, da das Konto dieses Benutzers gelöscht wird (DSGVO-Grundverordnung).
    • Erstellt am 11.10.2018 um 08:27
    • #915925
    dat kan nu wel .. als ik u goed begrijp

    Je kan een aantal records selecteren

    bvb er zijn 12 records

    <leftmouse>klik op record 3
    ga naar record 8 en <shift><leftmouse>klik
    dan selecteer je record 3 tot 8
    !! je mag wel niet uw cursor zetten op de kolom met de vakjes , dan gaat het niet

    en da kun je ook naar record 5 gaan en klik op vakje , om bvb dat 5 record te deselecteren.

    yoepie !!
  • Konto gelöscht
    Konto gelöscht

    0 Beiträge

    Niederlande

    dat kan nu wel .. als ik u goed begrijp

    Je kan een aantal records selecteren

    bvb er zijn 12 records

    <leftmouse>klik op record 3
    ga naar record 8 en <shift><leftmouse>klik
    dan selecteer je record 3 tot 8
    !! je mag wel niet uw cursor zetten op de kolom met de vakjes , dan gaat het niet

    en da kun je ook naar record 5 gaan en klik op vakje , om bvb dat 5 record te deselecteren.

    yoepie !!
    • Erstellt am 12.10.2018 um 20:22
    • #916525
    Die Informationen sind nicht mehr verfügbar, da das Konto dieses Benutzers gelöscht wird (DSGVO-Grundverordnung).
  • javaro1

    37 Beiträge

    Bahamas

    iN LISTER 3 werdt de import directory van de CSV/XLS/XML files ergens bijgehouden .. ik bedoel als je de 2° keer een import deed stond de directory gepositioneerd op de directory dat je laast gebruikte ...

    In Lister 4 moet ik telkens opnieuw gaan zoeken waar de file staat ..
    In Lister 4 positioneerd hij zich altijd in de Root van de C drive

    het zou handig zijn als deze optie terugkomt ...

    mvg
  • aioli_be

    10 Beiträge

    Belgien

    Ik kan met geen enkel middel mijn lister 3 naar 4 overzetten wie kan mijn helpen Delcampe blijkbaar niet.
  • javaro1

    37 Beiträge

    Bahamas

    Gebuik geen van volgende tekens in uw TITEL
    enkel quote (') , dubbele quote (") en groter en kleiner dan < >
    dat geen problemen in Lister 4
    Ik genereer een XML file .. en als deze tekens in d title staan loopt het mis .
    Dit is normaal want deze tekens zijn delimiters in programmatietaal .
    In CSV files gebuik je ook beter geen (;) puntkomma en (,) komma
  • javaro1

    37 Beiträge

    Bahamas

    in XML gebruik geen ° (graden) in de CDATA section .. dit slikt hij ook niet ..
  • javaro1

    37 Beiträge

    Bahamas

    suur bestand naar mij .. ik zal eens kijken

    casajavaro(at)gmail(dot)com
  • javaro1

    37 Beiträge

    Bahamas

    Ik kan met geen enkel middel mijn lister 3 naar 4 overzetten wie kan mijn helpen Delcampe blijkbaar niet.
    • Erstellt am 15.10.2018 um 04:42
    • #917368
    stuur bestand naar mij .. ik zal eens kijken

    casajavaro(at)gmail(dot)com
  • aioli_be

    10 Beiträge

    Belgien

    stuur bestand naar mij .. ik zal eens kijken

    casajavaro(at)gmail(dot)com
    • Erstellt am 27.10.2018 um 16:43
    • #922378
    Wat bedoelt U met stuur het bestand naar U Sturen luster 3 bevat duizenden scans ik zie niet hoe dat kan!
  • javaro1

    37 Beiträge

    Bahamas

    Wat bedoelt U met stuur het bestand naar U Sturen luster 3 bevat duizenden scans ik zie niet hoe dat kan!
    • Erstellt am 27.10.2018 um 17:50
    • #922387
    Export het naar csv en stuur mij dat..
    De beelden hier ik niet . Die blijven hetzelfde in lister 4
  • aioli_be

    10 Beiträge

    Belgien

    Export het naar csv en stuur mij dat..
    De beelden hier ik niet . Die blijven hetzelfde in lister 4
    • Erstellt am 27.10.2018 um 19:23
    • #922399
    Dat is mede het probleem er wil telkens maar 1 onderwerp naar csv exporteren en die willen zich dan niet converteren naar lister 4
    Ik werk wel met een MAC
  • javaro1

    37 Beiträge

    Bahamas

    Ik dat nu zo moeilijk om
    Gans dat Bestand naar een lister 3 type csv te exporteren ? Natuurlijk moet ik het in formaat lister 3 hebben
  • jacques19

    30 Beiträge

    Niederlande

    Na de laatste update op Lister van 26 februari werkt het importeren van bestanden niet meer. Daarbij krijg je een melding waar je niets mee kunt namelijk "Import fout". Dat meteen gemeld en ik kreeg het verzoek mijn bestand aan te leveren zodat ze konden kijken.
    Sindsdien niets meer vernomen. Het lijkt er op dat de antwoorden op vragen van Delcampe niet worden bekeken.
    Ben ik de enige die dit probleem heeft? :help:

Werden Sie Mitglied der Sammler-Community!

Anmelden Einloggen